Berghuisjes en bomen van 21 verdiepingen

Op vrijdagochtend halen we de huurauto op. Het verhuurbedrijf zit tegenover het hostel, dus gelukkig is het maar een paar minuten lopen en ondanks dat m’n backpack zwaar is ben ik heel blij dat ik geen koffer mee hoef te sjouwen. We krijgen een rode Chrysler mee (tot zover mijn kennis van auto’s) en Marius -de held- rijdt ons zonder blikken of blozen San Francisco uit. Na uurtje rijden lijkt de stad al heel ver weg en is de omgeving al bijna uitgestorven. Na 3 uur rijden komen we aan bij ons volgende hostel, aan de rand van het natuurpark Yosemite. Dit hostel bestaat uit verschillende berghuisjes. (Voor diegene die de film The Parent Trap ooit gezien hebben, het lijkt een beetje op het kamp waar Lindsay Lohan haar tweelingzus oftewel zichzelf tegenkomt, geen idee waarom ik hier aan moest denken, waarschijnlijk omdat ik vroeger de film 24 keer gezien heb.)

Klein probleem is wel dat op de borden onderweg staat dat Yosemite vol is. Nouja, de parkeerplaats in ieder geval. We hebben hier maar weinig tijd, dus we besluiten het er maar op te gokken. De rit erheen is sowieso al de moeite waard en gaat wel al door een deel van het park. Eenmaal bij het park kopen we van de vrolijkste ranger ooit een pas waar we alle parken mee mogen bezoeken. Verderop blijkt dat de borden er toch niet voor niets stonden, er staat een file van 8 km voor het “centrum” van het park. 4 jaar geleden zijn we hier ook geweest, dus we besluiten vandaag het centrum maar over te slaan. Gelukkig hebben we wel een aantal hele mooie andere plekken kunnen bezoeken, zeker toen de zon onder ging was het park echt op z’n allermooist. Het is bijna niet vast te leggen op foto, maar we hebben toch een poging of 100 gedaan ;-).

Processed with VSCO with c7 presetProcessed with VSCO with c7 presetProcessed with VSCO with c7 presetProcessed with VSCO with c7 presetProcessed with VSCO with c7 presetProcessed with VSCO with c7 presetProcessed with VSCO with c7 presetProcessed with VSCO with c7 presetOns hostel is een superfijne plek en we besluiten daar ook te gaan eten en verder vroeg naar bed te gaan, zodat we de volgende ochtend vroeg naar Sequoia kunnen rijden. Ik vind het heel jammer dat we hier maar één nacht zijn, zeker wanneer ik ’s ochtends voor het huis zit boven aan de berg, met uitzicht over Yosemite en de opkomende zon.

Processed with VSCO with c7 presetGelukkig is het in Sequoia een stuk minder druk en kunnen we de auto dit keer wel kwijt. De metershoge bomen zijn heel erg indrukwekkend! De foto’s spreken denk voor zich, al moet je er wel even bijdenken dat deze bomen 21 verdiepingen hoog zijn. De naam “Giant Forest” is dus wel op zijn plaats.

Processed with VSCO with c7 presetProcessed with VSCO with c7 presetProcessed with VSCO with c7 presetNa Sequoia gaan we naar Las Vegas, maar omdat dit een lange rit is slapen we een nachtje in een hotel. Toch wel even fijn, al zijn de hostels ook prima te doen. Komende dagen slapen we in hotels met zwembaden, dus daar maken we ook maar even goed gebruik van! (De sjaal in inmiddels niet meer nodig met 35 graden!)
We zijn vandaag 1 jaar getrouwd, dus gaan we bij onze favoriete Amerikaanse diner eten en morgenvroeg via Las Vegas via Death Valley!