If you’re going to San Francisco..

Op woensdag 13 juli om 06:15 gaat de wekker en sta ik eigenlijk gelijk naast mijn bed, het is zover! Nog even de laatste dingen in de backpack en dan naar Schiphol.

Ineens is het allemaal wel behoorlijk spannend, een maand van huis! Aangekomen op Schiphol blijkt onze vlucht vertraagd en merk ik na een tijdje lopen met de backpack eigenlijk pas hoe zwaar dat ding is. (Hij blijkt 15 kg, maar voelt als 25!) Gelukkig ben ik niet van plan enorme wandeltochten te gaan maken, dus moet het wel goedkomen.

Een uur later dan gepland zitten we in het vliegtuig naar Reykjavik. Om de kosten te drukken hebben we de goedkoopste vlucht geboekt, waardoor we dus ook echt met een low budget maatschappij (wow air, ik had d’r nog nooit van gehoord) vliegen. De vlucht naar IJsland gaat prima, wat een bijzonder land is dat om te zien vanuit de lucht!

Na 2 uur in IJsland gaan we door naar San Francisco, met hetzelfde vliegtuig. Dit was de eerste keer dat ik low budget over de oceaan vloog, dus geen smerige-maar-toch-wel-leuke -vliegtuigmaaltijden en ook geen schermpjes met films. Luxeproblemen eerste klas. Hierdoor leek de vlucht wel veel langer te duren, maaaaaar na in totaal 20 uur onderweg te zijn waren we er eindelijk, hoera! Inmiddels had ik echt veel last van het tijdsverschil en de vermoeidheid. Gelukkig waren we redelijk snel bij ons hostel en was het hier 22:00, dus konden we gelijk gaan slapen.
En na een nacht slaap (wel weer even wennen aangezien er ook nog 6 mensen op de kamer liggen die we natuurlijk niet kennen en allemaal op een ander tijdstip gaan slapen) zijn we vroeg wakker, maar de zon schijnt en dus gaan we er gelijk op uit. Weer terug in de VS. Je bent er dol op of je hebt er niks mee. Ik ben er dol op. Alles is hier over de top en groots. De tv’s die overal veel te hard aanstaan en de vloerbedekking die niet weg te denken is, het voelt bijna als thuiskomen nu we voor de 4e keer in de VS zijn.

We willen het nog wel rustig aandoen, dus nemen we lekker toeristisch de hop on hop off bus. Aangekomen bij de golden gate bridge zien we he-le-maal niks. Dit was wel te verwachten, want deze brug is vooral in de zomer verdwenen in de mist. Dit komt door het koude zeewater. We rijden met de bus over de brug, wat iets magisch heeft, zo in de mist. Magisch, maar vooral ook verschrikkelijk koud! Gelukkig is het verder wel gewoon 20 graden en is deze killer mist heel plaatselijk.

Vanuit deze kant gaan we met een andere bus naar Sauselito, een soort St. Tropez van het westen van Amerika. Hier was het weer heel warm en konden we met een heel mooi uitzicht op de baai lunchen.

In de middag hebben we de tour afgemaakt, wat boodschappen gedaan en zijn we even naar het hostel gegaan. Amerikanen zijn nou niet perse hip te noemen, maar in dit hostel hebben ze het goed begrepen qua inrichting.

S’avonds gaan we naar pier 39. Het is alleen ineens zo koud geworden dat we snel naar de sportsbar rennen om te eten, maar verder ook niet meer echt naar buiten gaan. We gaan morgen wel terug, als het weer wat warmer is.

Na het ontbijt willen we weer naar pier 39, maar aangezien de bus maar niet komt gaan we eerst naar Haight street. Dit konden we niet, maar was absoluut de moeite waard. Dit is een beetje de alternatieve wijk van San Francisco met veel leuke winkels en restaurants. Marius scoorde nog een vintage designer overhemd in de tweedehands winkel!

Later op de dag zijn we wel teruggegaan naar Fishermans Wharf en pier 39, maar rondom de baai blijft het toch wel koud helaas. Toch blijft het een leuk stuk van San Francisco. En gelukkig was de Golden Gate vandaag wat beter te zien!

Na nog een rondje lopen nemen we de tram terug naar het hostel. Morgen gaan we de auto ophalen en door naar Yosemite.
San Francisco blijft een geweldige stad. Indrukwekkend, kleurrijk en gemoedelijk. Ik ben wel blij dat morgen eindelijk het wollen vest en de sjaal weer terug in de backpack kunnen.

Liefs, Chanine

4 thoughts on “If you’re going to San Francisco..”

1. Geweldig Chanine en Marius om jullie zo te volgen. Ik geniet lekker met jullie mee…….al heb ik niks met Amerika😔Sorry😘